keskiviikko 30. maaliskuuta 2011

Friikki kun friikki

Kävin tänään tappamassa aikaa kenkäkaupassa Keskisiskon baletin aikana. En ymmärrä, miksen ymmärrä yhtään mitään kenkien päälle! Haluaisin ymmärtää. Minusta ne näyttivät kaikki samalle kun viime vuonna tai kaksi vuotta sitten. Minä en nähnyt siellä yksiäkään hienoja kenkiä. Paitsi valkoisia tennareita, aivan ihania! Olen pitänyt koko talven valkoisia tennareita ja pidän koko tulevan kevään. On minulla yhdet ihanat kengät, strassivarvastossut kolmen kesän takaa. Niitä aion pitää taas kesällä ja sitten syksyllä vaihdan valkoisiin tennareihin. On minulla myös yhdet laadukkaat kotimaiset mustat korkeakorkoiset, erittäin ihanat saappaat, joita voi käyttää pikkujouluissa ja hautajaisissa ja kaikissa juhlissa näiden väliltä (no ehkä ei kesähäissä, sinne laitan tennarit tai varvastossut) Niin ja on minulla myös tosi kalliit alennusmyynnistä ostetut El Naturalista- saappaat kahden vuoden takaa. Niitä olen kyllä käyttänyt ihan silloin kovimmilla paukkupakkasilla, kun tennareihin mahtuu vain yhdet villasukat. Niin ja sitten on perusmustat korkkarit vähintään viiden vuoden takaa, myöskin erittäin monikäyttöiset. Niin että kyllähän minä kenkien päälle ymmärrän ihan niinkuin aito nainen. Vai? Kannattaako minun toivoa olevani kenkäfriikki vai olenko kenties onnekas kun en ymmärrä.

Mietin, että mitä minun käteeni sitten tarttuu kaupasta... Ehkä kukkapurkkeja ja kaikenlaisia kehyksiä. Yksi ystäväni esitteli minulle kerran kaappinsa, joka oli täpötäynnä servettejä! Servettifriikkikin voi siis olla. Peilifriikki. Korufriikki. Lakanafriikki. Aivan sama, kunhan naiselta löytyy joku heikko kohta.


Minusta alkaa kai pikkuhiljaa kehittyä ompelufriikki. Kiersin taas kangaskaupan kautta. Ja lisäksi vielä postin, koska sieltäkin saa kankaita, jos on niitä sinne tilannut. Kokeilin ommella kummitytölle pipon ja applikoin siihen perhosen. Tämä oli hyvin nopeasti suunniteltu ja tehty eikä ollenkaan viimeisen päälle. Totesin, että kuvio voisi olla vähän pienempi ja ehkä kannattaisi siksakata vielä toiseen kertaan kuvion reunat. Ideoita applikointeihin kyllä riittää ja harjoitus tehnee mestarin tässäkin asiassa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti